Jak otworzyć małą piekarnię rzemieślniczą?
Własna Mini Piekarnia rzemieślnicza
Krótki poradnik od finansowania do wyboru sprzętu piekarniczego.
Piekarnie rzemieślnicze to popularny rodzaj lokali gastronomicznych, które pozwalają wyrazić kulinarną kreatywność, obsługując klienta doceniającego wysoką jakość wypieków. Ponadto osoby z małym doświadczeniem mogą łatwo wejść do branży, otwierając małą piekarnię.
Otwarcie piekarni wiąże się z wieloma wyjątkowymi wyzwaniami, które różnią się od innych rodzajów działalności. Przeprowadzimy Cię przez proces otwierania piekarni od wspólnego wyboru sprzętu, doboru jego wydajności i możliwości pod twoje potrzeby aż do montażu, szkolenia i uruchomienia.
Jak otworzyć piekarnię? To proste!
Po podjęciu decyzji, jaki rodzaj piekarni chcesz otworzyć i jakie produkty chcesz wytwarzać, możesz zacząć wchodzić w szczegóły. Cały proces podzieliliśmy na kilka etapów, do których możesz się odwoływać podczas projektowania i otwierania nowej firmy.
1. Napisz biznesplan
Pierwszym krokiem do otwarcia własnej piekarni powinno być napisanie biznes planu. Biznesplan jest integralną częścią zakładania każdego nowego biznesu, ponieważ określa, jaki rodzaj firmy chcesz otworzyć, jaka będzie struktura, jakie produkty zamierzasz sprzedawać, strategie marketingowe i prognozy finansowe. Biznesplan piekarni składa się z kilku głównych sekcji:
- Analiza rynku
- Oferta biznesowa
- Plan zarządzania
- Strategia marketingowa i reklamowa
- Wybór urządzeń
- Projekcje finansowe
Biznesplan będzie fundamentem dla Twojej firmy i pomoże w uzyskaniu finansowania i ułatwi proces otwierania nowej piekarni.
2. Uzyskaj kapitał początkowy
Zakładając piekarnię, musisz wziąć pod uwagę koszty, takie jak wynajem powierzchni handlowej, wyposażenie powierzchni w sprzęt, zatrudnienie i szkolenie personelu. Jeśli chodzi o finansowanie zakupu urządzeń do piekarni i cukierni sprawa nie jest tak skomplikowana jak myślisz. Istnieje kilka opcji zakupu urządzeń piekarniczych: zakup za gotówkę, pożyczka na zakup, skorzystanie z dotacji lub leasing zakupionego sprzętu. Aktualnie najpopularniejszą metodą zakupu jest leasing. Oczywiście przy zakładaniu nowej firmy może być trochę więcej formalności z uzyskaniem leasingu lecz wystarczy okazać się doświadczeniem w branży np. wcześniejsza praca w piekarni aby łatwiej uzyskać finansowanie.
3. Najem powierzchni handlowej
Po uzyskaniu finansowania możesz zacząć szukać lokalu. Rodzaj powierzchni handlowej, której będziesz potrzebować, będzie zależał od rodzaju piekarni, którą zamierzasz otworzyć. Podstawowe pakiety sprzętów potrzebne do wystartowania mini piekarni, które dla Państwa przygotowaliśmy potrzebują niewiele bo zaledwie 40 metrów kwadratowych – przed podjęciem decyzji zalecamy kontakt z naszym specjalistą. Pomoże on w wyborze sprzętu i odpowie na wszelkie pytania jak również podpowie czy parametry danego lokalu są wystarczające.
4. Projektowanie układu piekarni
Po zabezpieczeniu lokalizacji dla nowej piekarni możesz zacząć planować, jakiego sprzętu będziesz potrzebować i jak zorganizować wypieki. Dodatkowo, jeśli Twoja piekarnia ma część frontową, będziesz musiał zaprojektować plan sklepu/kawiarni.
Będziesz chciał zaprojektować swój zakład w oparciu o logiczny przepływ artykułów spożywczych przez proces pieczenia. Zaczyna się od obszaru przechowywania, a następnie przechodzi do sekcji przygotowywania i pieczenia. Po wypieku możesz podać je swoim klientom lub zapakować. Układ Twojej piekarni zależy również w dużym stopniu od powierzchni, którą wynajmujesz, oraz rozmieszczenia instalacji wodociągowych i elektrycznych. Konieczne jest zmierzenie przestrzeni i upewnienie się, że masz wystarczająco dużo miejsca na wszystkie niezbędne urządzenia.
5. Zamawianie sprzętu dla Twojej piekarni
Sprzęt, którego będzie potrzebować Twoja piekarnia, zależy od rodzaju wypieków, które będziesz przygotowywać. Innego wyposażenie będziesz potrzebować do produkcji specyficznych produktów cukierniczych, a innego do wypieku świeżego chleba. Wyposażenie może się zmieniać w zależności od wielkości i rodzaju Twojej piekarni. Musisz pamiętać o kilku procesach:
Przygotowanie ciasta
Obejmuje sprzęt, taki jak mieszalniki, stoły robocze do wyrabiania ciasta, dzielarki, wałkownice i wagi. Do przygotowania ciasta możesz również potrzebować szafek do przechowywania, komór garowniczych, chłodni i lodówek.
Przechowywanie
Przechowywanie jest ważne dla utrzymania porządku w piekarni. Wózki i regały magazynowe są niezbędne w każdej piekarni. Jeśli pracujesz z dużymi workami mąki i cukru, powinieneś zainwestować w pojemniki, wózki, aby ułatwić pracę, podnoszenie i usprawnić logistykę wewnątrz zakładu.
Sprzęt do pieczenia
Piece modułowe MODULO to świetne wyposażenie piekarni, ponieważ zapewniają pełną uniwersalność, dostępne są w wielu wersjach wielkościowych oraz dzięki możliwości sterowania temperaturą na każdej z półek oddzielnie, umożliwiają jednoczesny wypiek różnych produktów. Dodatkowo piece MODULO potrzebują tylko zasilania elektrycznego i nie wymagają specjalistycznych kominów, ponieważ trzeba z nich tylko prostą wentylacją odprowadzić parę. Nic więcej! Jeśli przygotowujesz dużo chleba rzemieślniczego, możesz wybrać piec rurowy ZOOM, aby nadać swoim produktom wyjątkowy smak i wygląd. Większe piekarnie mogą poszukiwać pieców o dużej wydajności, takich jak piec ceramiczno-rurowy PPCR lub piece obrotowe.
Ekspozycja i sprzedaż
Wybór odpowiednich gablot i regałów na wypieki może pomóc zwiększyć sprzedaż. Możesz wybrać regały drewniane, z podświetlaniem lub bez wyposażone w lustra itp. Jeżeli zamierzasz uruchamiać produkcję ciast oprócz regałów wystawowych musisz również pomyśleć o gablotach i ladach chłodniczych z kontrolowaną atmosferą. Warto pomyśleć o stylowych pudełkach i opakowaniach na wypieki.
Istotne dla klienta jest też możliwość krojenia chleba dlatego będziesz potrzebować krajalnicy np. z nożem tarczowym KT1 która daje pełen wachlarz możliwości i kroi każdy rodzaj chleba na różne grubości od 5 do 25 mm co 1 mm. Przecież Twój najwyższej jakości chleb musi finalnie być perfekcyjnie pokrojony. Alternatywnie na początek możesz też rozważyć krajalnicę trakowa, standardową np. PRIMO.
6. Strategie marketingowe i reklamowe.
Zanim otworzysz swoją piekarnię dla publiczności, musisz przeprowadzić kilka kampanii marketingowych i reklamowych, aby rozpropagować i wzbudzić zainteresowanie. Możesz podzielić swoją strategię marketingową na kilka etapów.
Witryna piekarni z tablicą informacyjną i różnymi przykładowymi wypiekami to jeden z najprostszych i koniecznych etapów jakie musisz wykonać
Przeprowadź badanie rynku. Pierwszym krokiem w kampanii marketingowej jest przeprowadzenie badań rynkowych i określenie rynku docelowego. Obejmuje to informacje, takie jak dane demograficzne z obszaru Twojej piekarni, informacje o konkurencji i niszowych rynkach, które możesz wypełnić. Kiedy już wiesz, kto jest Twoim rynkiem docelowym, możesz zacząć wymyślać strategie oraz najlepszy produkt dla Twojego klienta.
7. Wielkie otwarcie Twojej własnej mini piekarni rzemieślniczej
Ostatnim krokiem do otwarcia piekarni jest zorganizowanie wielkiego otwarcia i powitanie klientów w Twojej firmie. Pomoże to zapewnić Twojej nowej piekarni dobry start i zachęci lojalnych klientów. Powinieneś zareklamować swoje wielkie otwarcie, aby wzbudzić zainteresowanie i upewnić się, że klienci wiedzą, kiedy Twoja piekarnia jest otwierana.